måndag 17 maj 2010

Så här kul har jag inte haft på flera år!

Det är faktiskt alldeles sant! Vad jag har gjort? Jag har varit i Riga med Sune (80 år), Barbro (77), Rolf (70), Agneta (60) och en hel drös med kyrkokörssångare i blandade åldrar. Ja, jag är superyngst. Tror att den nästyngsta är Fredrik, 41. Men vilka härliga människor! Dom vet minsann hur man svingar sina lurviga! Eller som vår chaufför Tommy uttryckte det:

"När jag fick reda på att det var en kyrkokör så plockade jag bort
öl&vin från bussen och fyllde på med läsk &vatten. Redan vid buffén
insåg jag att jag gjort ett misstag. Jag hade kunnat tjäna grova pengar."



Ja du Tommy, där lärde du dig något för livet. För här har det skrattats, sjungits, druckits öl, vin, moldavisk konjak och en och annan liten drink. Och så har vi dansat och skrattat lite till. Ord som snigel, sillen i burken, tut, långsam svans och käre tid har använts flitigt. Vi har tittat på monument från höger och vänster, sett sjuhundrafemtioelva jugendfasader och haft läxförhör med vår guide Herta Jansson. Idag har jag träningsvärk i alla muskler jag inte visste att jag hade och kanske allra mest i skrattmusklerna. För dom har fått jobba vill jag lova. Så summa summarum: vill du ha riktigt, riktigt kul; åk på körresa med Fors kyrkokör!

Inga kommentarer: