torsdag 3 maj 2007

För min CV

I många annonser där företag söker löneslavar efterfrågas kompetens i form av många bollar i luften (och ingen bulle i ugnen, men det törs de inte skriva ty då får de JämO efter sig), multitasking och kunna arbeta under olika (hög) arbetsbelastning.

Jag skulle vilja säga att jag är stressdålig! Men det behöver absolut inte vara något negativt, tro inte det kära blivande arbetsgivare! En stressdålig männinska, som jag, är nämligen medveten om att det är galenskap att utsätta sig för en stressig och ohanterbar situation och gör allt för att undvika det. Jag vet hur lite stress jag tål- vet du? Så. Jag planerar och strukturerar (bra egenskaper), jag delegerar sånt jag vet att jag inte kommer att hinna med (ytterligare en bra egenskap) och jag är en utmärkt arbetsledare som kan piska på mina kamrater (se där: en mycket god egenskap). Nästa gång jag söker jobb ska jag argumentera för oss stressdåliga (jag tror inte att jag är ensam. Eller?)!

Summa summarum: Grattis till er som tål stress och heja till oss som inte gör det!

Dessutom får jag irit när jag stressar och det är något man gärna är utan!

Inga kommentarer: