torsdag 26 april 2007

Solen skiner, särskrivning sökes

Jag gillar verkligen alliterationer så jag är mycket nöjd med dagens rubrik. Något jag inte gillar är ordvitsar om de inte är mycket, mycket, mycket bra.

Att solen skiner ser man ju bara man tittar ut genom fönstret, men vad i hela fridens dar har särskrivningen med solen att göra? Jo, jag har fått höra att det finns en särskrivning i något av de senaste inläggen och jag hittar den inte! En femma till den som hittar och tipsar! Ergo: solen skiner, särskrivning sökes.

Tillbaka till ordvitsarna kanske? Jag skrattar högt åt följande:
Hört på förlossningen:
Barnmorskan: Har slemproppen gått?
Den blivande modern: Ja, han är och parkerar bilen!
Ordvitsar av denna sort lämnar mig däremot helt oberörd:
Vilket djur ser bäst på savannen?
Zebran (se bra)
Jag tror att jag tyckte att det var kul när jag var typ sju år gammal men nu, tjugo år senare, har det gått över. Att slemproppshistorien går hem hos mig beror nog till viss del på att... På att... På att jag verkligen kan se den blivande fadern framför mig och hur deras liv tillsammans ser ut. Allt gestaltat av det lilla ordet slempropp. Underbart.

Inga kommentarer: