fredag 19 oktober 2007

Åtta saker jag aldrig...

Roligt med lite utmaningar. Gör som många andra och nappar på Studiomannens ut- och uppmaning. Alltså åtta saker som jag inte kommer att ge en chans. Jag blandar både sånt jag testat och aldrig kommer att testa igen med annat som jag helt enkelt inte vill testa, någonsin.

1. Först på min lista är matrelaterat. Lever. Vill aldrig någonsin prova. "Prova den här mumsiga levergrytan!" Nej tack!

2. Smala jeans. Jag tycker verkligen att det är snyggt. På andra. Jag vill inte ens utsätta mig för att prova ett par i ett provrum. Ser framför mig hur de fastnar någonstans strax över knäna. Nej, jag är en kjoltjej. Bruna, svarta, grå, blommiga, rutiga, jeansditos... Ge mig en ny kjol och jag är lycklig.

3. Hoppa bungyjump. Det räckte så bra med Uppskjutet på Liseberg, tack så mycket. Hänga upp-och-ner med ett gummiband runt fötterna lockar mig inte. Men jag är hemskt stolt över att en gång ha badat vinterbad en nyårsafton i 20-gradig kyla. Samma nyårsafton som jag gjorde snöänglar iförd festklänning och sandaler...

4. Msn. Kanske för att jag aldrig har förstått mig på det och tycker att det är pinigt att fråga nån hur det funkar... Eller så behöööver jag det inte.

5. Också matrelaterat. Marinerad bläckfisk. Allltså bläckfiskarmar upphuggna i centimetertjocka skivor marinerade i olja. Ingen ytterligare tillagning. Behöver jag säga mer?

6. Benvärmare. Jag har förstått att det är trendigt men det får mig bara att tänka på jumpan i högstadiet då man bara skulle ha USA-sockar nerhasade över sina nikes. Och känslan av svettig gymnastiksal vill jag inte ha när jag går på stan.

7. Köpa en skiva med Kent. Möjligtvis av lokalpatriotiska skäl. Eller inte.

8. Sist men inte minst: lösnaglar. Jättefina när man precis har limmat dit dem men ett helsike när de börjar lossna. För att inte tala om hur besvärligt det är att plocka ut kontaktlinser... Däremot skulle jag kunna tänka mig att gå till salong och få naglarna fixade och eventuellt lite förlängda av ett proffs. Men ingen mer klistrasjälvbudgetvariant.

1 kommentar:

Ica sa...

Där kom jag på ens sak jag inte ger en chans: kjolar. Ge mig en kjol och jag blir olycklig.