onsdag 15 april 2009

Där sprack den planen!

Planen för idag var att komma upp ur sängen ganska tidigt (inga större problem eftersom väckarklockan Martin vaknar nån gång mellan sex och halv sju och vill ha välling. Pronto.), tända i spisen, utfodra ungar, äta frukost, duscha, borsta tanden&tvätta foten och ge mig av till ett bibliotek eller annan lugn plats och jobba järnet med min uppsats. Nå, så här har det gått hittills (och klockan är inte ens halv tio så det hinner nog bli värre):

Barnen har vaknat ungefär femtielva gånger var i natt men ville ändå upp halv sju. Halvdöd stapplade jag nerför trappan och lyckades hälla kaffepulver i rätt filter och vällingpulver i rätt flaska (Ibland gör jag tvärt om. Inte bra.). Småskruttarna fick sin välling och den stora fick kolla på Bompa. Jag fick mitt kaffe och mina smörgåsar. So far so good. Sen kom planspräckaren! Ännu-inte-maken bestämde sig för att ringa till farbror doktorn för att få en tid att kolla sitt hjärta som inte riktigt tickar i takt. Och visst fick han en tid. Idag. Klockan elva. Bye, bye pluggdag! Hej, hej vara-hemma-med-barn-och-känna-ångesten-växa-dag!

Inga kommentarer: