torsdag 16 april 2009

Jag älskar mina ungar!

Gårdagen blev inte riktigt som jag tänkt mig, men ganska bra ändå. Tog med mig storebror till apoteket för att hämta ut lite meducin till pappan. Tjejen på apoteket hade ett ID-kort i ett snöre om halsen och storebror undrade såklart vad det var. Hon förklarade och han sa "okej, jag har ett sånt här! Med ett får!" (halsband med hans stjärntecken vädur). Oh, sa tjejen, då har du nyss fyllt år? Storebror nickar stolt och visar upp fyra fingrar. När vi fått medicinen och plockat på oss lite annat går vi till kassan och storebror berättar för kassörskan precis vem som skulle ha vad:
"Det där (medicinen) är till pappa!"
"Det där är Star Wars-plåster till mig om jag gör illa mig"
"Det där är kräm som jag ska ha på heeela kroppen"
"Det där är nya nappar till lillebror. Han är noll år."

Vi går från apoteket och möter en dam som ler mot storebror. Han rycker mig i jackärmen och säger: "Mamma, den där tanten tyckte att jag var snygg!" Jag frågade hur han kunde veta det: "Jo för då är man så där leende. När man tycker att någon är snygg.".

Och leende, det var jag. Resten av dan.

1 kommentar:

Villa Viola sa...

Härligt! Jag är också leende nu...