måndag 25 januari 2010

Examensarbete och arga ungar

Tjillevippen, nu har jag efter mycket möda och stort besvär lämnat in OCH redovisat mitt exjobb. Som skulle ha redovisats i maj förra året. Och i september förra året (men då var jag faktiskt sjuk- så det så!). Men nu är det gjort. Tills responsen från handledare, seminarieledare och examinator kommer. Men den dagen, den sorgen. Det känns iaf jäkligt bra. Just nu.

Annat var det i morse strax före sju... Jag har inte världens bästa morgonhumör (möjligtvis det sämsta) och när äldste sonen också vaknat på fel sida då är det inte så kul här hemma. Småbrorsor och pappor gör bäst i att hålla sig undan. Efter diverse kast med blå overall och svart Darth Vader-mössa så var han iaf på väg till dagis. Illbattingen. Själv fick jag försöka komma ifrån mitt eget fyra-års-jag och försöka bli en någotsånär vuxen människa. Ja, ni vet en sån där som INTE säger "då får du väl vara hemma hela dagen ensam, då" eller dagens höjdpunkt "jag vill faktiskt inte leka med dig heller". Stackars barn, vilken morsa ni har fått... Dom säger att man växer av att bli förälder men jag tvivlar.

Inga kommentarer: