tisdag 9 februari 2010

Möss och museum

Museala principer, museer förr och nu, relationen mellan museer och kulturarv, aktörer, intressen, syften och perspektiv. Låter det kul och inspirerande?? Välkommen hem till mig i det röda skruttibangbang-huset och sprid lite inspiration omkring dig! Jag har provat med koffeinintag (hjälpte inte ett dugg, jag blev bara kississ), slösurfande (mycket trevligt, men inte särskilt produktivt), bloggande (samma där) och tvätthängande. Jag har inte provat med det klassiska knepet "ät-choklad-eller-andra-onyttigheter" eftersom jag har slutat småäta på vardagarna. Ja, det har ju funkat i nästan en vecka i alla fall så beach 2010 - here I come! Och om beach 2010 inte vill ha mig så har jag en back-up. Snälla, söta Kevin-på-dagis mamma och pappa har en pool där Kevin-mamman har tänkt att hänga i sommar eftersom hemmavistelse med lillebror är direkt skadligt för midjemåttet. Så ni kanske hittar mig där i sommar, där ska vi dricka saft och äta bullar och sola våra fluffiga magar. Liksom hylla våra volanger à la Mia Törnblom.

Ja, steget mellan möss och bikinis är inte så långt, men nu åter till studierna. Eller ska jag kanske beställa hem lite böcker och musik? Det blir man i alla fall inte tjock av! Kanske till och med smal om man handlar upp hela hushållskassan...

1 kommentar:

Rebecka sa...

Så det går trögt för dig med....ja museum är väl inte det roligaste jag läst om på sistone, det går trögt att motivera sig.
Jag får väl pladdra ihop ngt på fredag. Hoppas att du hittar någon bra litteratur i alla fall.

Kram
Rebecka