torsdag 4 februari 2010

Smaken är som baken

I alla fall i vår familj. Lillebror älskar att vara ute i snön som når honom upp till midjan, storebror tittar hellre på teve. Detta skapar en del intressekonflikter när vi kommer hem från dagis, förlåt fööörskooolan heter det ju. Vi löser numera dilemmat såhär:
  1. Parkerar bilen
  2. Tråcklar ut mig själv och barnen
  3. Släpper in storebror i huset
  4. Sätter lillebror i pulkan och hoppas att han sitter kvar där iaf en liten, liten stund
  5. Rusar in i huset, in i vardagsrummet, knäpper igång rätt kanal på teven
  6. Rusar ut, kollar att lillebror sitter kvar
  7. Rusar in i köket, slänger i ved i pannan (veeedpannan, alltså)
  8. Hojtar till storebror att jag går ut
  9. Rycker åt mig vantar och mössa och håller tummarna för att lillebror inte har dragit iväg

Sen leker jag och lillebror ute i snön tills han har fått nog av det vita och vill in. Nej, nu ljög jag visst; det är ju jag som ledsnar på att vara ute och längtar in. Eller, jag måste in och börja med maten för man kan faktiskt inte ge ungarna fil och flingor till kvällsmat varje kväll. Nej, det kan man verkligen inte.

Inga kommentarer: