torsdag 25 februari 2010

Obegripligt men spännande

Nej, jag är verkligen ingen sportnörd. Men jag brukar drabbas av en lätt släng av idrottsintresse (vad är skillnaden mellan idrott och sport förresten undrar ordnörden i mig) när det drar ihop sig till stooora evenemang, typ OS och sånt. Just nu är jag inne på curling. Alltså, jag begriper inte mycket av det vad gäller regler och taktik men fasiken vad spännande det är! Allvarligt. Jag tycker verkligen det. Curling. Det curlas och träffas tjockt och träffas tunnt och det är skottar och garder och poäng hit och dit. Riktigt spännande var det häromdagen när tiden höll på att rinna ut för de svenska herrarna. De hade liksom tagit lite för lång tid på sig så mot slutet av den sista omgången hade de nästan ingen tid kvar. Tiden slut - game over.

Om jag skulle satsa på någon vintersport så skulle det vara curling. Man blir inte så svettig, slipper ha fula trikåer (tänk skridskoåkare) och riskerar inte att få istappar under näsan. Nu har jag ju inga som helst planer på en idrottssatsning, men om jag hade det då vore curling the shit!

Inga kommentarer: